יבוא ויצוא לישראלתהליכי יצוא ויבוא לישראל וממנה

בשנים האחרונות חלה עלייה גדולה ביצוא ויבוא של סחורות. כיום, גם עסקים גילו את הרווחיות הקיימת ביצוא ויבוא של סחורות, דבר אשר גרם להם ולרבים נוספים להיכנס לתחום הסחר הבינלאומי.

יבוא ויצוא הם תחומים רווחיים מאוד, אך מדובר גם בתחומים מורכבים המחייבים בקיאות בשווקים הבינלאומיים ובמעמד של מדינות שונות, חשיפה לשינויי מטבע תכופים ולשיטות תשלום מורכבות יותר. חוסר מקצועיות בתחום זה יכול להביא לכך שמוצר רווחי – מיוצא או מיובא – עם תוכנית מצויינת יכול להסתיים במפח נפש והפסדים משמעותיים בגלל איזשהו סעיף בירוקרטי שהתפספס. על מנת שתכירו טוב יותר את עולם היבוא / יצוא, הכנו עבורכם מידע על קצה המזלג בנושא.

יצוא ויבוא מחייבים תכנון מוקדם!

אם ברצונכם לבצע סחר בינלאומי בחו”ל יהיה עליכם להכין תוכנית עסקית ברורה. לאחר שהכנתם תוכנית עסקית, אתם כבר יודעים אלו מוצרים אתם הולכים לייבא או לייצא, לאילו מדינות ואפילו באלו כמויות ומחירים.

הכנת תוכנית עסקית ברורה ותכנון כלכלי ועסקי מקדים, הם שלבים הכרחיים בתהליך. במידה ותהיו ממוקדים ותדעו מה אתם הולכים לעשות, תוכלו להתנהל בצורה יעילה ולהתחיל לקצור פירות בתחום עיסוקכם. במהלך הכנת התוכנית העסקית, חשוב מאוד שתחקרו את התחום בשטח עצמו, אם יש ברשותכם זמן ומשאבים, מומלץ מאוד שתשתתפו בתערוכות רלוונטיות בחו”ל ותלמדו את שיטות התשלום הקיימות בשוק ואת הדרישות של הרשויות השונות בארץ ובחו”ל.

יבוא / יצוא הוא נושא מסובך המחייב למידה מעמיקה של התחום. בעת הכנת התוכנית העסקית, יש ללמוד היטב את התקנות והחוקים, בנוסף לשיטות התשלום הנהוגות ולעוד כללים מקובלים בתוכנית הסחר הבינלאומי. במידה ותבצעו תכנון מקיף ויסודי, תוכלו להיכנס אל עולם היבוא ויצוא בצורה היעילה ביותר. מומלץ להתייעץ עם חברת שילוח מקצועית שתאפשר לכם לקבל את כלל המידע ואף השירותים הקשורים לכך.

רשויות ותקנות בתחומי יבוא ויצוא

משרדי הממשלה השונים: משרד התעשייה המסחר והחקלאות, משרד הבריאות והאנרגיה ומשרד החקלאות קובעים חוקים ותקנות בכל הקשור ליצוא ויבוא סחורות. רגע לפני שאתם מתחילים לייבא ולייצא את המוצרים שלכם, בדקו היטב את הדרישות של משרדי הממשלה השונים: האם יש צורך בצורת אריזה שונה? האם יש הגבלות בכל הנוגע לכמות הסחורות שאתם מעבירים? וכו’.

לאחר שבדקתם את דרישות הרשויות, יש גם לברר את הדרישות השונות הקיימות במדינות שאיתן תסחרו. לכל מדינה הגבלות ותקנות משלה, לכן יש לבדוק בכל מדינה מה מקובל ומותר, כך תדעו כיצד להתנהל נכון מול ספקים ולקוחות.

בכל הקשור לחוקים ותקנות בנוגע לעולם של יבוא ויצוא, חשוב מאוד שתכירו את הטפסים הבאים: שטר מטען, תעודות אריזה, מפרט וחשבון ספק, מדובר בטפסים שיהיה עליכם למלא על מנת להשלים את התהליך ולקיים את התקנות והדרישות של הרשויות.

שיטות התשלום בסחר בינלאומי

לאחר שערכתם את כל הבירורים שלכם, הגיע השלב בו חותמים על חוזה הסחר. במסחר הבינלאומי לחוזה יש חשיבות רבה שמתייחסת לחוקי מסחר ולהבדלי התרבות הקיימים בין המדינות השונות. בכל הקשור לחוזי סחר בינלאומי, קיימים 13 תנאים מרכזיים שהוגדרו במסגרת תנאי הסחר שפותחו על ידי לשכת המסחר הבינלאומית. תנאים אלו מאפשרים לגשר על פערי התרבות, הנהלים והחוקים הקיימים במדינות השונות.

את התנאים הללו עליכם לדעת בין אם אתם מייבאים ובין אם אתם מייצאים. במידה ואתם עורכים סחר באינטרנט, מקובל מאוד כי המוכר אחראי לשליחת החבילה ליעד המתאים ועל ההוצאות הנלוות והביטוחים בהם יש צורך.

עם זאת יש לזכור כי תנאים אלו לא בהכרח מחייבים, מה שחשוב וקובע, הוא הסיכום בין הקונה למוכר, סיכום שיכלול חוזה רשמי ומחייב מבחינה משפטית. בכל הקשור לשיטות התשלום המקובלות בתחום היבוא / יצוא, קיימות 4 שיטות מקובלות: תשלום שמתבצע מראש, חשבון פתוח, דוקומנטים לגבייה ואשראי דוקומנטרי.

בשיטת התשלום מראש, היבואן משלם את הסכום מראש למוכר. הסכום שמתקבל הוא עבור הסחורה שהוזמנה בחו”ל, עוד לפני שהגיעה אל היעד.

בשיטת התשלום המכונה חשבון פתוח, הספק שולח את הדוקומנטים היישר לקונה הסחורה שמשלם את הסכום עבור הסחורה לספק, זאת בהתאם לתנאי החוזה.

בשיטת התשלום של דוקומנטים לגבייה, היבואן מקבל מהבנק שלו את המסמכים הנדרשים לקבלת הסחורה, רק לאחר ששילם או הציג התחייבות לתשלום.

בשיטת התשלום של אשראי דוקומנטרי, ישנה התחייבות של הבנק לספק הסחורה לקבל את הכסף שמגיע לו במידה והציג מסמכים ועמד בכללים המקובלים.

במידה ואתם מייבאים או מייצאים, יהיה עליכם להכיר את שיטות התשלום הללו ולעבוד לפי שיטות אלו.

לסיום, אם ברצונכם לייבא ולייצא בצורה יעילה ומסודרת, יהיה עליכם לדאוג לתוכנית עסקית ברורה. בנוסף, יהיה עליכם להכיר את הדרישות והתקנות של הרשויות והמדינות איתן תעבדו. במידה ותהיו בקיאים בנהלי הסחר הבינלאומי, תוכלו להתנהל בצורה יעילה ומסודרת וליהנות מהרווחים הפוטנציאליים העצומים שקיימים בתחום הסחר הבינלאומי. אנו באיגל שיפינג נשמח לעמוד לרשותכם בכל הנוגע לנושא חברת שילוח איכותית ואמינה.

איגל שיפינג - שילוח, רילוקיישן ואחסנה

איגל שיפינג ( א.מ.י ) בע”מ

נתיבות 11, הרצליה

4610302

ת.ד 449

 

פרטי התקשרות:

טלפון משרד  09-9514555

פקס 09-9516444

צרו קשר במייל:

info@eagle-shipping.co.il

איגל שיפינג ( א.מ.י ) בע”מ

נתיבות 11, הרצליה

4610302

ת.ד 449

 

פרטי התקשרות:

 טלפון משרד  09-9514555

פקס 09-9516444

 

צרו קשר במייל:

info@eagle-shipping.co.il