יבוא אישי מסיןיבוא מסין – קצת רקע

תהליכי הגלובליזציה פתחו את השווקים העולמיים למסחר ואפשרו לנו לייבא ולייצא סחורות רבות בשוק הבינלאומי. אחד השווקים המרכזיים והחשובים ביותר בעולם הוא סין. סין, אשר הפכה למעצמה ענקית, מכונה “בית החרושת הגדול של העולם”, ולא בכדי. כלכלת סין ייצרה בשנת 2015 תוצר כלכלי בשווי של 11.4 טריליון דולר, אשר מגיע לאחר ארה”ב, אולם במונחים של שווי כוח קנייה, לסין יש כבר כלכלה בגודל של 20.9 טריליון דולר, הגדולה ב-12% מזו של ארה”ב. בכך, סין עקפה בגודלה את ארה”ב ותפסה את המקום הראשון בעולם.

בנוסף, סין היא גם היצואנית מספר אחת בעולם. היא מייצאת סחורות ושירותים נוספים בשווי של 2.3 טריליון דולר בשנת 2015, יותר מכל כלכלה אחרת בעולם. בתחום הייבוא, היא תפסה את המקום השני עם 1.6 טריליון דולר. באופן כזה, סין יכולה לצבור יתרות מט”ח רבות מכל ההכנסות שלה ממכירה לעולם, וכתוצאה מכך להשפיע באופן ישיר על רמות המחירים בגלל הזמינות שלהם. בנוסף, היא גם מהווה כוח קנייה עולה ענק עבור מדינות שהיא מהווה עבורן שוק מטרה.

הנהגת סין עושה כל מאמץ על מנת שהכלכלה שלה תהיה מאוזנת, והרצון הזה בא לידי ביטוי בשורה של מעשים אשר כוללים רפורמות רבות בשוק ההון והעבודה, מלחמה עזה מול השחיתויות השונות ושינוי האיזון בין צריכה לתעשייה ובין תשתית ויצוא לרמת החיים. כל אלו, אמורים לסייע לסין להמשיך ולהיות אחת ממעצמות הכלכלה הגדולות והמשפיעות ביותר בעולם.

אז… Made In China?

כמעט כל דבר שאנו קונים היום נושא תווית של Made in China , ולרוב, המונח הזה לא מגיע עם קונוטציה חיובית. המונח הזה היווה בעבר, ויש שיאמרו עדיין, שם נרדף למוצרים זולים מאוד, אולם באיכות ירודה במיוחד. אז איך נפוצה תרבות הקניות בסין? לשאלה הזו יש מספר תשובות אפשריות, וניתן לסווג אותן לכמה תחומים: ראשית, כלכלי – המוצרים הניתנים לרכישה בארץ, גם ככה מגיעים מסין, ועלותם כאן יותר יקרה, לכן, הרצון לחסוך בפערי התיווך מוביל לכך שרבים קונים את הקניות שלהם ישירות מסין.

שנית, ישנו הפן התרבותי-חברתי. הישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים. אמנם התחושה הזו מתלווה לפן הכלכלי, אך היא משפיעה באופן תרבותי וחברתי על הקנייה. הם מעדיפים לוותר על “חוויית הקניה הפיזית” ולבסס את מעמדם בחברה כאנשים רציניים שמצליחים לקנות את המוצרים הכי איכותיים בהכי פחות כסף. דבר שנשמע לכם אולי אבסורד, אבל הוא לא. תשאלו אותם איך…

ייבוא אישי של ריהוט לבית מסין

תרבות הקניות המאסיבית מסין אשר התפתחה בשנים האחרונות בקרב הישראלים, הולידה לאחרונה טרנד חדש, וזה ייבוא מסין. הטרנד הזה סוחף את הישראלים כי הוא נושא בחובו איכות עם מידה רבה מאוד של חיסכון. מדובר על תהליך מורכב במיוחד מבחינה לוגיסטית. הוא כולל התקשרות עם אנשים מומחים כמו חברות לייבוא אישי, אדריכלים ומעצבי פנים, אנשי קשר מקומיים בסין אשר מכירים את המקומות הטובים ביותר לקנייה, אנשים שיבצעו עבורכם מיקוח, רשימות, מידות, מכולות, ומה לא. אבל… התהליך הזה משתלם במיוחד!

“ריהטתי את הבית מקניות שעשיתי בסין, בעלות של 200 אלף שקל בלבד”

– או, טיפים חשובים לתכנון יבוא אישי מסין

המשפט הזה הוא אחד המשפטים הנפוצים ביותר היום בקרב ישראלים אשר יוצאים למסע קניות מרוכז שנועד לעצב ולרהט את הבית. מאיפה מתחילים? החלטנו לאגד עבורכם את מספר הטיפים החשובים ביותר שאתם חייבים לדעת לפני שאתם רוכשים כרטיס טיסה ועולים על המטוס לסין.

התחילו לקבל השראה. בכל מקום שאליו אתם הולכים, כל בית שאליו אתם נכנסים. כל ביקור במוזיאון אומנות, הצגה בתיאטרון, צפייה בסרטים, התרשמו מהעיצוב אליו אתם נחשפים. בחנו עם עצמכם, איזה סגנון הכי מדבר אליכם? האם זה סגנון יותר רומנטי וכפרי, אולי סגנון יותר מודרני והייטקיסטי? תוכלו גם להדפיס את אותן התמונות וליצור לכם לוח השראה. אלו יסייעו לכם לראות את הבית שלכם כפי שאתם רוצים שהוא יהיה, והוא ישמש עבורכם נקודת התחלה טובה.

קבעו מסגרת תקציב. קביעת מסגרת תקציב היא אחד הדברים החשובים שתצטרכו לעשות. השקיעו בכך מחשבה יתרה והתייעצו עם מומחים פיננסים, אדריכלים ומעצבי פנים. לאחר שתקבלו תמונה כוללת מכל מומחה, קבעו את מסגרת התקציב בחוכמה, תוך יצירת מקום להתגמשות ולשינויים, שכן בכל הוצאה גדולה שאנו מבצעים, עלולות לצוף הוצאות נוספות בלתי צפויות.

בחרו חברת שילוח. נתחיל מהאמת הכי גדולה שקיימת. לצערנו, קיימים הרבה אנשים שאינם אמינים בתחום. הם יכולים לגבות מכם כסף רב מידי על דברים שעלותם אינה גבוהה, ולסחוט אחוזי רווח גבוהים במיוחד. לכן, בחירת חברת שילוח צריכה להיעשות בחוכמה. חברת שילוח מקצועית היא חברה אשר יש לה ניסיון רב בתחום הייבוא והשילוח הבינלאומי, היא מספקת עבורכם את הליווי מתחילתה של הדרך ועד סופה, היא דואגת שהמשלוח יעבור את המסע ללא נזק והיא מסייעת לכם בתהליך הבירוקראטי אותו אתם נדרשים לעבור (באמצעות עמיל מכס).

הכינו טבלת אקסל. סדר, סדר ועוד פעם סדר. יש כאלו שיודעים מה הם רוצים “בגדול”. הם לא יודעים לפרט מוצרים, הם לא יודעים כמויות. הם מגיעים לסין ופשוט לא קונים כלום. מרוב השפע, כמות הקניונים, הגודל, הם פשוט הולכים לאיבוד בתוך כל מה שמוצע ולא יכולים להחליט. לכן, הכינו מבעוד מועד טבלת אקסל של כל המוצרים אותם אתם רוצים לקנות. לכו לחנויות בארץ שמוכרות את המוצרים וגעו בהם. בחנו אותם וכתבו את מספר הדגם, הצבע והמידות בהם אתם מעוניינים בטבלה, כולל הכמויות. מומלץ תמיד לקנות 10% יותר מכל מוצר, לכל מקרה של נזק, תקלה או עיכוב שאינו צפוי.

בחרו אדריכל \ מעצב פנים ואיש מקומי שדובר את השפה – כיום ניתן למצוא עשרות אדריכלים ומעצבי פנים אשר מלווים ישראלים לסין ומסייעים להם בכל הבחירה של המוצרים. אלו יכולים להיות מאביזרי אינסטלציה ועד פריטי ריהוט כמו סלונים, פינות אוכל ומטבח, חדרי אמבטיה, ארונות, כיורים, מראות, רצפות, חדרי שינה וילדים ועוד. מומלץ בנוסף להיעזר בשירותיו של נהג מקומי, אשר דובר את השפה ומכיר את כל המקומות ואת כל הפינות ויש לו גם את היכולת להתמקח. מיקוח בסין הוא דבר מקובל ולאנשים מקומיים הרבה יותר קל להשיג את התוצאות הרצויות מאשר לזרים.

חלקו את הימים. בכל יום, התמקדו במוצר אחר. על מנת להצליח להתמודד עם כל השפע ועם כל הגודל המוצע, מומלץ לחלק את הימים, כך שבכל יום תבחרו מוצר אחר. ביום הראשון בחרו את האינסטלציה, ביום השני בחרו את הריהוט לסלון, ביום השלישי בחרו אבן, ביום הרביעי תאורה, וביום החמישי בחרו את חדרי האמבטיה, המקלחונים, הכיורים וכן הלאה.

זול, הוא לא תמיד זול. המחירים בסין יכולים לסנוור. זו גם הסיבה שנוסעים לשם ומעצבים את כל הבית. אולם יש לזכור, שלא תמיד המחיר הזול הוא בהכרח איכותי. אתם יכולים לקנות סלון ב-300₪, אך לא בטוח שהוא יהיה מספיק עמיד ולאורך זמן. במקום זאת תוכלו לקנות, למשל, סלון בסגנון איטלקי בעלות של 5,000₪, שהוא יקר יותר, אך עדיין זול יותר באופן משמעותי מהמחירים של סלונים איטלקיים בארץ, ואיכותי יותר. בכל מקרה יש לבחור חברת שילוח איכותית ואמינה על מנת שתדעו בוודאות כי הסחורה שהזמנתם, מגיעה ליעדה בבטחה.

ייבוא אישי מסין יכול להיות הרפתקת חייכם – רק חשובה חברת משלוחים מסין

ייבוא מסין דורש תכנון רב, מחשבה, התייחסות לפרטים, חישוב עלויות, השוואת מחירים, הבנה של מה אנחנו רוצים, ובעיקר – אנשים אשר ילוו אותנו ויסייעו לנו לעבור את כל התהליך בצורה הטובה ביותר. אנשים רבים משווים את המונח “קניות בסין” לחוסר איכות, ואין זה נכון. בסין ניתן למצוא מוצרים איכותיים ומוצרים שאינם איכותיים. ניתן למצוא מוצרים זולים ומוצרים יקרים, והכול שאלה, כמו כל דבר בחיים, של כמה אנחנו מוכנים להשקיע. יש כאלו שביצעו ייבוא אישי מסין ומתחרטים שלא קנו גם פריטים נוספים. זכרו, שתמיד תוכלו לייבא פריטים נוספים. כמובן שכל קונטיינר תוכלו למלא כפי רצונותיכם וצורכיכם, כך שגם אם החסרתם פריט או שאתם מעוניינים להוסיף פריטים נוספים, תמיד תוכלו לעשות זאת. בצעו את התהליך בחוכמה, ותוכלו להנות מבית מעוצב, בעלות זולה במיוחד.

איגל שיפינג - שילוח, רילוקיישן ואחסנה

איגל שיפינג ( א.מ.י ) בע”מ

נתיבות 11, הרצליה

4610302

ת.ד 449

 

פרטי התקשרות:

טלפון משרד  09-9514555

פקס 09-9516444

צרו קשר במייל:

info@eagle-shipping.co.il

איגל שיפינג ( א.מ.י ) בע”מ

נתיבות 11, הרצליה

4610302

ת.ד 449

 

פרטי התקשרות:

 טלפון משרד  09-9514555

פקס 09-9516444

 

צרו קשר במייל:

info@eagle-shipping.co.il